Forum > Θρησκείες

Περί... καμμένων και... χλιδάτων

<< < (2/5) > >>

Nikos Apomakros:
Χαίρομαι για την συμμετοχή. Επίτηδες δεν έβαλα την άποψή μου μαζί με το κείμενο.
Δεν το βρίσκω καθόλου αθώο, ως κείμενο, δεν αποτελεί την απλή περιγραφή γεγονότων
και σκέψεων ή συναισθημάτων, αντιθέτως εμπεριέχει αλλοιώσεις ιδιαίτερα σημαντικές,
αφού μάλλον θα επηρεάσουν ιδιαίτερα μέσω του ψυχισμού κάθε καθαρά ορθολογιστική
προσέγγιση.
Μου θυμίζει το "βρείτε τις 10 διαφορές ανάμεσα στις δύο όμοιες φαινομενικά εικόνες".


Υπάρχουν εμφανή σημεία που πιθανότατα να προσπεράσει κάποιος λόγω συναισθηματικής
φόρτισης ή απλά απερισκεψίας και σημεία λιγότερο εμφανή, τα οποία κάποια θα δούμε και
κάποια άλλα θα μας διαφύγουν.
Ένα πχ εμφανές είναι αυτό που πρωτοέθεσε η pixie και παρομοίως ένιωσε ο rizla. Για ποιό
λόγο να φορέσεις μια μπλούζα αθεϊσμού, για να υποστηρίξεις ένα δημιούργημα που υποτίθεται
προσβάλλει μια θεότητα, μπροστά σε μια μάζα πιστών της. Ασχέτως αν έχεις κάθε δικαίωμα να
την φορέσεις, σηματοδοτεί το ότι δεν επιζητάς μια συζήτηση σε ήπιες συνθήκες αλλά σε ένταση.
Σε κλίμα έντασης όμως δεν υπάρχει διάλογος. Υπάρχουν δύο μονόλογοι. Συμπερασματικά
αυτή παραβρέθηκε εκεί για να μονολογήσει, πέραν φυσικά της πρόκλησης επεισοδίων. Η
μετέπειτα προσπάθεια που φέρεται να έκανε για διάλογο είναι απλά κακόγουστο αστείο.
Ακόμα κι αν υπήρχε πιθανότητα να συμβεί, φρόντισε εκ των προτέρων να κάνει ότι μπορεί
για να την αποκλείσει.


Ένα δεύτερο ιδιαίτερα εμφανές σημείο στο οποίο η κυρία αυτοαναιρείται βρίσκεται στη φράση:

--- Παράθεση ---Ο λόγος που θέλησα να πάω να παρακολουθήσω την συγκεκριμένη παράσταση ήταν η επιθυμία
μου να στηρίξω το δικαίωμα των δημιουργών της στην ελεύθερη έκφραση. Δεν φανταζόμουν
ωστόσο πως θα αντιμετώπιζα τόσες δυσκολίες και κινδύνους σε αυτό το απλό εγχείρημα
--- Τέλος παράθεσης ---

Μάλιστα... Δηλαδή μισό για να καταλάβω. Ήξερε ότι νομικά η παράσταση διέθετε κάθε δικαίωμα
να συμβεί. Άρα θα συνέβαινε, εκτός βέβαια κι αν μια μάζα το απέτρεπε. Άρα υπέθεσε ότι μια μάζα
θα προσπαθήσει να το αποτρέψει κι έσπευσε να υποστηρίξει το έργο ώστε να μην αποτραπεί. Ωστόσο
κι ενώ ήδη είχε υποθέσει ότι η μάζα θα είναι εκεί και θα έχει τόση δύναμη ώστε να αποτρέψει την
εκτέλεση ενός έργου, κάτι το οποίο την οδήγησε να πάει και η ίδια εκεί... δεν φαντάστηκε ότι θα
αντιμετώπιζε τους ανάλογους κινδύνους και δυσκολίες, που η κατά μέτωπο σύγκρουση με μια τέτοια
μάζα εμπεριέχει. Και θεώρησε τόσο απίθανο να συμβεί το παραπάνω, που ένιωσε ότι και μια μπλούζα
που να δυναμιτίζει την ανοχή της όποιας μάζας υπήρχε, δεν θα αποτελούσε πρόβλημα.
Από το όλο της κείμενο, δεν φαίνεται να είναι ηλίθια. Είναι όμως προφανές το ότι θεωρεί τους
αναγνώστες της ηλίθιους και ουσιαστικά προσβάλλει την νοημοσύνη τους παρουσιάζοντας μια ανύπαρκτη
πραγματικότητα.

Υπάρχουν αλήθεια πολλά σημεία να συζητήσει κανείς στο κείμενό της. Το βέβαιο είναι ότι η κυρία για
τους λόγους της δεν ήθελε να φανερώσει τον πραγματικό σκοπό της όλης δράσης της. Δικαίωμά της
φυσικά, αλλά και ο καθένας βγάζει τα συμπεράσματά του βασισμένος σε αυτά που αντιλαμβάνεται.
Δεν θα επεκταθώ παραπάνω, γιατί παρόλα αυτά, το σημαντικό κομμάτι στο όλο κείμενο δεν είναι οι
προκλήσεις και οι σκοποί της αλλά η οποιαδήποτε απαγόρευση. Σε ένα δημοκρατικό πολίτευμα,
η απαγόρευση είναι νομοθετικό προϊόν και μόνο, κατόπιν κρίσης των εκλεγμένων ότι αυτή είναι
απαραίτητη και περισσότερο ωφελεί παρά βλάπτει τα δικαιώματα των πολιτών συγκριτικά. Ορίζεται
μάλιστα συγκεκριμένη συνέπεια στην παραβίαση μιας απαγόρευσης, σε πλαίσια πάντα σεβασμού των
δικαιωμάτων ακόμα και του θύτη/παραβάτη. Τι ακριβώς βλέπουμε να συμβαίνει τώρα;
Παρακολουθούμε τα βασικά δομικά συστατικά μιας δημοκρατίας να καταρρέουν. Όχι, δεν είχαμε ποτέ
την τέλεια δημοκρατία. Ούτε καν κοντά στην τέλεια. Μπορεί να ήταν και κάτω του μετρίου. Ωστόσο τα
βασικά της συστατικά ήταν άθικτα και μιλούσαμε για "παραθυράκια" στους νόμους που καταργούσαν
μάλλον περιστασιακά ή και σε μόνιμη βάση την ισονομία, την δικαιοσύνη, τα δικαιώματα και τον σεβασμό
σε αυτά.
Σε λίγο όμως θα φτάσουμε να μιλάμε για παραθυράκια δημοκρατίας σε ένα αγνώριστο πια πολίτευμα.

Η τύπισσα έχει δίκιο. Κι εγώ θα συνεχίσω στον συλλογισμό της. Κι αν πήγε επίτηδες εκεί για να
προκαλέσει και μόνο και τι έγινε; Κι αν πήγε εκεί για να προβάλλει την όποια "ένωση" και τι έγινε;
Ακόμη κι αν προσβάλλει κάποιος την θρησκεία κάποιου και τι έγινε; Στο πολίτευμα που υποτίθεται ζούμε,
δικαίωμά σου είναι να αντιδράς σε νομικό και μόνο πλαίσιο, όχι να αποφασίζεις ο ίδιος για τον άλλο.
Κι αν το δικαστήριο δεν σε δικαιώσει, οφείλεις να σεβαστείς την απόφαση (ή να συνεχίσεις να προσπαθείς
σε επίπεδο όμως θεσμών και μόνο). Υπό την ίδια λογική, η ύπαρξη των ναών προσβάλλει την αθεϊα μου,
πέρα απ' την νοημοσύνη μου. Οι ιερείς που ντύνονται με μοναδικό τρόπο και ξεχωρίζουν, με προκαλούν
ιδιαίτερα. Τι ακριβώς δεν με δικαιώνει στην όποια παράλογη απαίτηση παρουσιάσω; Πχ να αλλάξουν
επιτέλους ρούχα να μην τους ξεχωρίζω και μου μπαίνουν στο μάτι. Το ότι αποτελώ μειοψηφία;
Δεν ήξερα ότι στη δημοκρατία μια πλειοψηφία έχει περισσότερα δικαιώματα από μια μειοψηφία.


Τέλος, το κείμενο το επικόλλησα κυρίως ως ενδεικτικό για την μόρφωση και τη δυνατότητα αντιλόγου,
μέσω σκέψης και επιχειρημάτων των ανθρώπων που αποφασίζουν οι ίδιοι να απαγορεύσουν κάτι σε έναν
άλλο. Ο φανατισμός δεν τυφλώνει. Οι τυφλοί φανατίζονται. Κι είναι τυφλοί από κάθε άποψη, δηλαδή
ψυχικά και διανοητικά, απλά δεν φανερώνονται παρά μόνο κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες.
Δικαίωμά τους. Ωστόσο δε παύουν να αποτελούν αγκάθινο στεφάνι μιας δημοκρατίας που σταυρώνεται.

Όπως πάντα, άποψή μου.

pixie:
[quote user="PAPAROKAS" post="370601"]GIA NA DO TORA   IPARXOUN DIO METRA KAI DIO STA8IMA ?


GIA NA DO TORA  TO SAIT  I TOUS SINTONISTES ?



NTROPIS SOU  RIZLA  


TI PAI NA PI KOPI  I DIKO SOU ?  


INE EDO  PROSBALI XIDEA  [/quote]

Δεν θα με ενοχλούσε ο τρόπος απόδοσης ενός κειμένου αν περιέχει αλήθειες που θα μπορούσαν να ταρακουνήσουν όσους δεν τολμούν να τα βάλουν με τους μηχανισμούς μιας κουλτούρας που χρόνια τώρα θεωρήθηκε σχεδόν αυτοεπιβεβλημένη.
 
Προσωπικά, PAPAROKA, δεν θα έμενα στο ύφος αν μέσα στα λόγια κρύβεται μια δικαιολογημένη αγανάκτηση για την εγκληματική ηλιθιότητα ή τη στείρα λογική κάποιων που υποδύονται τους ηθικά ιστάμενους.

Εδώ, ναι, είναι δριμύτατο και ακραίο το ύφος. Το καταλαβαίνω αυτό το ντελίριο... ακόμα κι αν δεν συμφωνώ.

PAPAROKAS:
DEN 8A SOU EGRAFA KA8OLOU  


GIATI  DEN ME TSIGLISES  


OUTE  8A  3ANAKANO TO IDIO  LA8OS  NA  SIKOSO  THN  AKROAMATIKOTITA TOU  MAGAZIOU


OPOS THN ALI  FORA POU MALONA EDO  


TETIA AKROAMATIKOTITA DEN IXE POTE TOU O 33  GIATI OS GNOSTON IMOUN  O TRITOS POU MPIKE EDO  APO THN ARXI TOU  



OUTE 8A   PO  AN SINFONIS  I OXI   KAI GIATI  STO KIMENO TOU ALBANOU  


GIATI ALBANOS INE SIGOURA  


KARANTI  

TO NA SBISIS TIN  PARA8ESI I OPOS LEGETE AFTI


IPAME TOU DIMOTIKOU IME  


KAI NA AFISIS TO KIMENO  OS EXI PIO PANO   DEN MOU LEI TIPOTA  


POLITIKI TOU MAGAZIOU 8A MOU PIS  


STIN XIROTERI   NA  3ANATSAKO8I O MPETATZIS  


KAI APO TESERIS POU GRAFOUN NA GINOUN XILIH TESERIS  


OUTE  8A PO  GIA TON ALBANO POU EGRAPSE TO KATAPTISTO  KIMENO AFTO   KAI  



TOUS  6OO  XILIADES  MESA SE AFTOUS   IME KAI EGO   POU PSIFISAN TO KOMA AFTO  


EKI DEN 8A TO PAO  


OMOS   PREPI NA 3ERIS GIA TO SINBOLO  POU LEGETE SIMEA    


ASXETA AN PANTA IPIRXAN EFIALTES  


EKATOMIRIA TONI  EMA  EXOUN XI8I  


OXI STIN GALIKI  FILOLOGIA   TOU KA8E TIXEOU  KAI KALA DIANOOUMENOU  


ALA  THN ELINIKI  ISTORIA  KAI SIMEA


AFTI  ONOMASTIKA  BRIZI  O ALBANOS  


BEBEA IXA LISIS  

NA  PAO MEXRI TO AGRINIO  OMOS 8A 3ANAPAO  FILAKI  


ASXETA  AN OPOS EXO PI  I KALITERES MERES  ITAN EKI  THS ZOIS MOU


GIATI ERIXNA  KAI KAMIA SFALIARA  


DEN XRIAZOTAN NA KANO XILIOMETRA  

LIPON  GIA TO SINBOLO   POU  O ALBANOS   LEI O PIDIKOULAS  


OTI GAMAI THN SIMEA  KAI  THN PATRIDA MOU  


KITA KIMENO   IPARXI AKOMA STO TELOS KITA  


EKI  NA I  EKI   8A TOY EPERNA  THN IKOGENIA TOU OLI


KAI 8A EBAZA  SKILOUS NA TIN PIDIKOULIASOUN


EGO APA3IO


KAI KLINO  EDO  8A PO TOUTO


MORE KALA NA PA8OUME AFOU IPARXI  TETIO XIROKROTIMA  


FANTAZOME   KANALI PANE8NIKIS ENBELIAS  NA BGI NA LEGETE


AI SIXTIR    TV


NA PEZI TOURKIKA  MESIMERI PROI BRADI  


IME PLEON SIGOUROS OTI IPARXI ELINAS  POU 8A TO EBLEPE  


DEN BAZO  ISAGOGIKA STIN LE3I ELINAS GIATI DEN  3ERO POSI 8A INE  


OMOS MILAO   ILIKRINA


OUTE KAN  GIA PSAREMA  DEN PERNO  PLEON   KANENAN MAZI MOU


AN DEN 3ERO  TO  IKOGENIAKO TOU DENTRO  KAI  TO PINIKO TOU MITROO


DEN 3ANAGRAFO


IME EDO  GIA NA GRAFO MONO GIA TO KORITSI MOU   KAI TIPOTA ALO  

OUTE  SIKONO AKROAMATIKOTITA STO MAGAZI ALI  


IPOGRAFI


OUI

Nikos Apomakros:
Προσπαθώ ν΄αποφασίσω αν όλα αυτά ήταν εκτός θέματος ή τελικά ακριβώς το θέμα της ενότητας

pixie:
:smile:

Καλημέρα μας!

Δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς θέλεις να γίνει PAPAROKA... Οκ, είπες την προσωπική σου γνώμη στο θέμα, θα συνεκτιμηθεί, αλλά δεν σου ζητήθηκε νομίζω ''να ανεβάσεις την ακροαματικότητα'', αστεία πράγματα, και γενικά δεν μου αρέσει καθόλου αυτή η εγωϊστική στάση. 'Εχεις ταυτιστεί και λειτουργείς εν θερμώ. Ανοιχτή συζήτηση κάνουμε εδώ και η όποια εξέλιξή της αφορά όλους το ίδιο.


Νίκο, τα προσωπεία κοινωνικής υποκρισίας και καθωσπρεπισμού, αυτό νομίζω είναι το θέμα της ενότητας.
Αν κατάλαβα σωστά δλδ., διαφορετικά διόρθωσέ με.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση